חיפוש עבודה בתחום הביטחון: מה עושים כשמרגישים שהכל נתקע?

01/02/23 מערכת GURUID.co.il

חיפוש עבודה חדשה יכול להיות גם מרגש וגם מאתגר. זה עשוי להתחיל בהתלהבות רבה, אבל ככל שהזמן עובר, אתם עלולים להרגיש שהמשאבים שלכם, הזמן והאנרגיה הולכים ומידלדלים, והלחץ למצוא עבודה חדשה הולך וגובר. אם אתם חווים את זה, אל תדאגו, אתם לא לבד. הזמן הממוצע שלוקח לאדם למצוא עבודה חדשה הוא כשלושה חודשים. עם זאת, ישנן דרכים להפוך את תהליך חיפוש העבודה ליעיל ומוצלח יותר. 

במאמר זה, נשתף חמישה דברים שכדאי לכם לדעת אם אתם מעוניינים להתקדם לעבודה החדשה שלכם במהירות.


אל תשלחו קורות חיים לכל אחד.

זה אולי נראה כמו שליחה קטנה שלוקחת בדיוק חצי דקה עם קצת פירוט על עצמכם, אבל תכפילו ב-1000 משרות שאתם שולחים אליהם קורות חיים סתם כך, ואיבדתם זמן יקר. מעבר לכך, כשנציג החברה יתקשר אליכם ולא תדעו במי מדובר בכלל, זה כנראה לא ישאיר עליכם רושם כל כך טוב - ולכן, עדיף גם בשביל עצמכם וגם בשביל המעסיקים, לראות האם בכלל המשרה מתאימה לכם? 

כיום, שליחת קורות חיים הפכה לקלה מתמיד. עם זאת, היא גם הביאה אותנו למצב בו כשליש מהמועמדים המגישים מועמדות לכל משרה נמצאים כמועמדים שאינם רלוונטיים כלל למשרה המבוקשת. אז על מנת להבטיח שקורות החיים שלכם בולטים, ודאו שאתם עומדים לפחות ב-80% מהדרישות שצוינו על ידי יוצר המשרה לפני שאתם שולחים את קורות החיים שלכם. אל תשלחו קורות חיים מתוך ייאוש, כי שמים לב לזה. במקום זאת, שדרגו את קורות החיים שלכם כדי להתאים אותם למשרה שאליה אתם מגישים מועמדות.


רוצים שינוי? תצטרכו גם להתאמץ ולהתפשר לפעמים

אם אתם רוצים להיכנס לתחום עבודה חדש שדורש לימודים או הכשרה שאין לכם, נסו לחפש הזדמנויות ראשוניות. 

חשוב להבין שגם משרות זמניות עשויות לתרום לכם, והמסר הוא "תישארו על הגלגל כל עוד אתם יכולים".

אנו ממליצים לכם להתייחס לעבודה כאל קרש קפיצה לקידום הקריירה שלכם וכהזדמנות טובה ללמוד ולצבור ניסיון שישמש אתכם רבות בעתיד.


אל ייאוש

תהליך חיפוש העבודה יכול להיות מאתגר, אבל חשוב לא לוותר. זכרו שהתהליך הוא תהליך מתמשך של דחייה, התמודדות עם ציפייה ואכזבה, ועם זהות מקצועית שמתערערת כשאתם לא עובדים. אבל כל אלה ייפתרו וייעלמו ברגע שתמצאו את העבודה המתבקשת, זו שמתאימה לכם. בינתיים, נסו גם ליהנות מהחופשה שקיבלתם באמצע החיים, ככל האפשר, היו סבלניים ואל תדאגו - ברגע הנכון זה יגיע אליכם ותגידו תודה על כל הדרך שעברתם.


לסיכום, מי שמבין את כללי המשחק בין מחפשי עבודה למגייסים זוכה בתהליך חיפוש קל יותר, נוח יותר וכזה ששואב ממנו הרבה פחות אנרגיה. אז אל תשכחו לשדרג את קורות החיים שלכם, להיות פתוחים להזדמנויות ראשוניות, להתכונן לראיונות, לשאול את כל מי שאתם מכירים ולא לוותר. יישמו את הטיפים האלה, וכך תגדילו את הסיכויים שלכם למצוא עבודה חדשה שמתאימה לכם.


רוצים למצוא את התפקיד הבא שלכם? 

שלחו לנו מייל בצירוף קורות חיים:

[email protected]